Vol energie aan de slag met CO2-reductie
Aan de slag met CO2-reductie? Ga goed van start met een CO2-reductieplan! In het Klimaatakkoord heeft de Nederlandse Overheid aangekondigd dat zij in 2030 49% minder CO2 willen uitstoten ten opzichte van 1990. In 2050 moet dat 95% minder zijn ten opzichte van 1990. Levert uw bedrijf een bijdrage aan het terugdringen van de CO2-emissie? Dan is een CO2-reductieplan een goed begin. Wij geven u een kijkje achter de schermen om u meer te vertellen over de aanpak van CO2-reductie voor uw organisatie.
CO2-reductieplan op maat
IMR stelt voor iedere klant een op maat CO2-reductieplan op. Dit plan bevat organisatiegerichte doelstellingen en actiepunten die invulling geven aan de wijze waarop een organisatie haar CO2-reductie wil behalen.
IMR stappenplan
Gaan we aan de slag met het terugdringen van de CO2-emissie binnen uw bedrijf? Dan volgen wij een stappenplan. Benieuwd naar meer details van dit stappenplan? In het volgende nieuwsartikel nemen wij u aan de hand van een voorbeeldcase stap voor stap mee.
Energie-investeringsaftrek
Het kan voorkomen dat het CO2-reductieplan dat we opstellen in aanmerking komt voor de energie-investeringsaftrek wanneer het voldoet aan bepaalde voorwaarden. U kunt dan 45,5% van de kosten voor uw investering aftrekken van de fiscale winst. Benieuwd? Onze professionals kijken samen met u of uw CO2-reductieplan hiervoor in aanmerking komt.
Wat maakt de CO2-reductie interessant?
De CO2- reductie kan worden toegepast door elke organisatie die een bijdrage wil leveren aan het terugdringen van de CO2- emissie en bewijs wil leveren voor duurzaam ondernemen.
Het gaat niet om voorgeschreven procedures: uw organisatie wordt uitgedaagd om na te denken over vernieuwingen in uw dienst, product of bedrijfsvoering, die uiteindelijk kunnen leiden tot CO2 reductie. Samen met IMR gaat u voor een groene toekomst!
Voordelen van duurzaam ondernemen
Gaat u als bedrijf aan de slag met CO2-reductie? Dan voldoet u niet alleen aan het Klimaatakkoord van Parijs, maar het brengt nog meer voordelen met zich mee.
- Sterk imago: houdt u als bedrijf rekening met het klimaat? Dan straat dat zowel intern als extern verantwoordelijkheid uit. Dit draagt zeker bij aan uw imago.
- Voorsprong op concurrenten: de vraag naar duurzame ondernemingen neemt flink toe. Uit onderzoek is gebleken dat consumenten sneller producten of services van een bedrijf kopen als ze weten dat de organisatie zich bewust is van haar invloed op de maatschappij en het milieu. Door actief te werken aan duurzaam ondernemen, blijft u concurrenten voor.
- Kostenbesparing: door duurzaam te ondernemen kan het uw bedrijf ook financiële voordelen opleveren. Bijvoorbeeld door innovaties en een hogere productiviteit.
- Aantrekkelijk voor diverse partijen: een organisatie wat duurzaam onderneemt is voor klanten, medewerkers, financiers en leveranciers aantrekkelijk. Zij voelen zich sneller betrokken bij een duurzame onderneming.
- Beter voor de planeet: uiteraard levert CO2-reductie een belangrijke bijdrage aan de planeet. Het bedrijfsleven speelt namelijk een grote rol bij het compenseren van CO2-uitstoot.
Nieuws
Aan de slag met de CO2-reductie? Ga goed van start met een CO2-reductieplan
In het Klimaatakkoord heeft de Nederlandse Overheid aangekondigd dat zij in 2030 49% minder CO2 willen uitstoten ten opzichte van…
Uitnodiging voor de workshop: ‘Binden & Boeien’
Op donderdag 19 mei organiseert IMR een workshop met als onderwerp Binden & Boeien. Het…